Wat moet ik doen als extern afleveren niet werkt?
De handleiding gaat er vanuit dat u gebruik maakt van de beta van SATserver. U kunt inloggen met de normale domeinaccountgegevens van SATserver. U kunt inloggen op beta.satserver.nl.
-
Wanneer uw e-mail niet extern wordt afgeleverd kunt u het volgende controleren.
-
Raadpleeg de extern afleveren logfile. Deze kunt u enkel terugvinden in de beta van SATserver onder het tabblad 'Informatie en statistieken' onder de functie 'Externe mailserver Logfiles'.
-
Wanneer u hier meldingen in ziet staan zoals onderstaande betekent dit dat u
-
"fatal: network read error: timed out"
-
"fatal: making no progress, giving up"
-
"unable to connect to [IPADRES] port [NUMMER]: connection refused"
-
"fatal: network read error: end of file"
-
Controleer de handleiding of u de instellingen juist heeft ingesteld. Volg de handleiding en stel het extern afleveren opnieuw in.
-
Het kan zijn dat een bericht door uw server wordt geweigerd. Wanneer dit gebeurt worden berichten niet langer afgeleverd op uw server maar zal de e-mail in een wachtrij op onze server(s) komen. Om deze wachtrij in te zien kunt u de webmail gebruiken.
-
Klik op het tabblad 'E-mail' en kies voor de functie 'Externe mailserver'.
-
Onder het kopje 'Gegevens wachtrij bekijken' vindt u de inloggegevens van de webmail.
-
Meer informatie over het weigeren van berichten kunt u vinden in de logfiles op uw eigen server. Met het tijdstip welke u terugvindt in onze logfiles kunt u zoeken in de logfiles op uw eigen mailserver.
http://help.internettoday.nl/e-mail/foutmeldingen-bij-verzenden-en-ontvangen/wat-moet-ik-doen-als-extern-afleveren-niet-werkt.html