Wanneer uw email wordt geclassificeerd als SPAM dan kan dit verschillende oorzaken hebben.
-
U gebruikt het programma Spamassasin, welke u bericht heeft geclassificeerd als SPAM. Wanneer dit gebeurt wordt de reden als het aantal spam-punten wat is toegevoegd in het bericht weergegeven. Informatie over de puntentelling vindt u op de website van de leverancier.
- Wanneer het onderwerp van de e-mail is aangepast naar “ *****SPAM****** [oorspronkelijke onderwerp] “, (zodat het bericht voor u duidelijk als SPAM bericht herkenbaar is) dan heeft de SPAM-filter van Internet Today uw bericht gekenmerkt als SPAM. Wanneer dit gebeurt, wordt de reden als het aantal spam-punten wat is toegevoegd in het bericht weergegeven.
Uitleg: In de headers van het ontvangen bericht werd het onderdeel "X-MSMail-Priority" aangetroffen. Deze regel wordt opgenomen door Microsoft producten en het wordt altijd vergezeld door "X-MimeOLE". Wanneer "X-MimeOLE" mist zal vrijwel elke spamfilter punten toekennen, omdat het bericht in kwestie vervalst zou kunnen zijn door spammers.
Uitleg: De PBL is een lijst van Spamhaus die dynamische en statische IP-adressen bevat. Een IP-adres op deze lijst mag geen email versturen die direct bij MX records van servers van derden wordt afgeleverd.
"The PBL lists both dynamic and static IPs, any IP which by policy (whether the block owner's or -interim in its absence- Spamhaus' policy) should not be sending email directly to the MX servers of third parties"
Oplossing:
- Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord die zijn ingesteld in uw emailapplicatie profiel (onthoud dat wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn).
- Wees er zeker van dat u verbinding maakt met poort 825 en niet op de ongeautoriseerde poort 25.
- Mailserver draaien spamfilters zoals Spamhaus PBL enkel op poort 25. Wanneer u geblokkeerd wordt door de PBL wanneer u een email verstuurt, betekent dit dat je niet met de server communiceert met de geauthenticeerde poort 825, maar dat u nog steeds werkt met poort 25. Dit betekent dat de SMTP authenticatie niet correct werkt.
Samenvattend, wanneer u geblokkeerd wordt door de PBL wanneer u e-mail verstuurt vanaf uw PC of Mac naar uw mailserver dan betekent dit dat u verstuurt over poort 25. Dit betekent dat zelfs wanneer u SMTP authenticatie aan heeft staan uw verbinding niet geauthenticeerd is. Dit komt vaak door een foutief wachtwoord.
Voor meer informatie: http://www.spamhaus.org/pbl/