Hoe ik stel ik mijn e-mail in Microsoft Outlook 2010 in?

Artikel aangemaakt: 06-12-2010 | Artikel gewijzigd: 11-07-2016

Om uw e-mail in te stellen in uw Microsoft Outlook 2010 dient u de volgende stappen te volgen. Houdt u a.u.b. de benodigde e-mail gegevens bij de hand. Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw e-mail.

1. Klik na het openen van Microsoft Oulook 2010 boven in de menubalk op "Bestand" en vervolgens op de button "Account toevoegen".

2. Klik op de optie "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" en klik op de button "Volgende".

3. Kies voor de optie "Internet E-mail" en klik op de button "Volgende".

4. Vul uw e-mail gegevens in zoals aangegeven in het onderstaande voorbeeld en klik op "Meer instellingen". Indien u gebruik wilt maken van IMAP dan selecteert u bij "Type account" IMAP, anders kiest u voor POP3.

5. Klik op het tabblad "Server voor uitgaande e-mail".

6. Vink de optie "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan en klik daarna op het tabblad "Geavanceerd".

7. Indien u gebruik maakt van POP3 dan is de inkomende poort 110, bij IMAP is dit 143. Dit is reeds standaard voor u ingevuld. Wijzig in het veld "Uitgaande e-mail (SMTP)" van poort 25 naar "825" en klik op de knop "OK".

8. Klik op de button "Volgende".

9. Klik op de knop "Voltooien". 

Gefeliciteerd! U heeft met succes een e-mailaccount toegevoegd aan uw Outlook 2010.

Afzender:
Ontvanger: