Wat moet ik doen als extern afleveren niet werkt?

Artikel aangemaakt: 26-11-2010 | Artikel gewijzigd: 01-05-2019

De handleiding gaat er vanuit dat u gebruik maakt van de beta van SATserver. U kunt inloggen met de normale domeinaccountgegevens van SATserver. U kunt inloggen op beta.satserver.nl.

  1. Wanneer uw e-mail niet extern wordt afgeleverd kunt u het volgende controleren.
  2. Raadpleeg de extern afleveren logfile. Deze kunt u enkel terugvinden in de beta van SATserver onder het tabblad 'Informatie en statistieken' onder de functie 'Externe mailserver Logfiles'.
    • Wanneer u hier meldingen in ziet staan zoals onderstaande betekent dit dat u
      • "fatal: network read error: timed out"
      • "fatal: making no progress, giving up"
      • "unable to connect to [IPADRES] port [NUMMER]: connection refused"
      • "fatal: network read error: end of file"
  3. Controleer de handleiding of u de instellingen juist heeft ingesteld. Volg de handleiding en stel het extern afleveren opnieuw in.
  4. Het kan zijn dat een bericht door uw server wordt geweigerd. Wanneer dit gebeurt worden berichten niet langer afgeleverd op uw server maar zal de e-mail in een wachtrij op onze server(s) komen. Om deze wachtrij in te zien kunt u de webmail gebruiken.
    • Klik op het tabblad 'E-mail' en kies voor de functie 'Externe mailserver'.
    • Onder het kopje 'Gegevens wachtrij bekijken' vindt u de inloggegevens van de webmail.
  5. Meer informatie over het weigeren van berichten kunt u vinden in de logfiles op uw eigen server. Met het tijdstip welke u terugvindt in onze logfiles kunt u zoeken in de logfiles op uw eigen mailserver.
Afzender:
Ontvanger: