Meldingen die u kunt krijgen:
Als u e-mail probeert te verzenden en te ontvangen, wordt een van de volgende foutberichten weergegeven:
- De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account. accountnaam, Server: 'servernaam', Protocol: POP3, Server Response: '+OK', Poort: 110, Beveiligd (SSL): N0, Foutnummer: 0x800ccc0f
- Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
- Bij taak 'SMTP-servernaam - Verzenden en ontvangen' is een fout opgetreden (0x80042109): 'Outlook kan geen verbinding maken met de SMTP-server voor uitgaande e-mail. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider.'
- Kan de server niet vinden. (Account:accountnaam, POPserver:'e-mail', Foutnummer: 0x800ccc0d)
- Bij taak 'servernaam - Verzenden en ontvangen' is een fout opgetreden (0x800ccc0f): 'De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).
- Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen 0x8004210a
- Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server 0x800ccc19
Oorzaak
Deze foutberichten verschijnen als Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express geen verbinding met uw e-mailserver kan maken.
In veel gevallen hebben deze foutberichten één van de volgende oorzaken:
- Onjuiste accountinstellingen
- Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
- Antivirussoftware
- Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd
- Een beschadigde modem
- De MTU-grootte (Maximum Transmission Unit)
- Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
- De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem
U kunt wanneer u een oplossing voor uw foutmelding zoekt het beste deze lijst aflopen. Veelal bevindt de fout zich in de accountinstellingen of firewall en/of viruscanner.
Gezien de lokale aard van deze melding kunnen wij u helaas niet ondersteunen bij het oplossen van dit probleem. De oorzaak bevindt zich namelijk op uw eigen computer.