Hoe stel ik mijn e-mail in Windows Mail in?

Artikel aangemaakt: 09-09-2010 | Artikel gewijzigd: 13-09-2010

Om uw e-mail in te stellen in Windows Mail dient u de volgende stappen te volgen. Houdt u a.u.b. de benodigde e-mail gegevens bij de hand. Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw e-mail.

1. Klik na het openen van Windows Mail boven in de menubalk op "Extra" en vervolgens op "Accounts..".



2. Klik op de button "Toevoegen".



3. Selecteer de optie "E-mail account" en klik op de button "Volgende ".



4. Voer de naam in die zichtbaar is voor diegene die de e-mail ontvangt en klik op de button "Volgende".



5. Voer uw e-mailadres in. Bijvoorbeeld: naam@mijndomein.nl en klik op de button "Volgende".



6. Kies het inkomende server type: "POP3".  Type de servernaam in voor inkomende- en uitgaande e-mail (mail.uwdomeinnaam.extentie). Vink het vakje "Uitgaande server vereist verificatie" aan. Klik op de button "Volgende".



7. Voer de gebruikersnaam en wachtwoord in, welke u terug kunt vinden binnen uw SATserver account onder het tabblad "E-mail" -> "E-mail Accounts" en klik op de button "Volgende".

8. Klik op de button "Voltooien" om de instellingen op te slaan.

9. In het account overzicht selecteert u de zojuist aangemaakt account. Klik vervolgens op de button "Eigenschappen".


 

10. Klik op het tabblad "Geavanceerd". De uitgaande mail (SMTP) dient op poort 825 te staan. Inkomende e-mail (POP3) op poort 110. Let op! SSL moet niet aangevinkt zijn.


9. Klik op "OK".

Gefeliciteerd, u heeft nu uw e-mailaccount ingesteld in Windows Mail.

Afzender:
Ontvanger: